سخنان حضرت علي(ع) درباره اخرالزمان

سخنان حضرت علي(ع) درباره اخرالزمان

توضیحات مدیر

آرشیو ماهانه سایت

مدیر سایت حجّت نامه

پيوندها

شبکه هاي اجتماعي

پخش آنلاین اماکن مذهبی

پخش زنده حرم

سخنان حضرت علي(ع) درباره اخرالزمان

ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث

  پيشگويي هاي امام علي (ع) درباره آخر الزمان در جاي جاي سخنان آن بزرگوار در نهج البلاغه مشهود است. آن چه مي خوانيد، خلاصه ای از اين سخنان گهربار است که مي توان راهگشاي زندگي امروز و فرداي شيعيان و مواليان آن حضرت باشد.

آخرالزمان از زبان حضرت علی(ع)

«و خلَّف فينا رايةَ الحقِّ ، مَن تَقدَّمها مَرق ، و مَن تَخلَّف عَنها زَهق ، و مَن لَزِمها لَحَق ، دليلُها مَکيثُ الکَـلام ، بَطـِىءُ القِيام ، سَريعٌ إذا قَام ، فإذا أنتُم أَلَنتم لَه رِقابَکم، و أَشَرتم إليه بِـأَصابِعِکم جاءَهُ المَوتُ فذَهَب بِه فَلَبِثتُم بَعدَه ماشاءَ اللهُ ، حتَّى يُطلِعَ اللهُ لَکم مَن يَجمَعُکم ، و يَضُـمُّ نَشرَکم ، فلاتَطمَعوا فِى غَيرِ مُقبِل ، و لاتَيأَسُوا. مِن مُدْبِر ، فإنَّ المُدْبرَ عَسى أن تَزِلَّ بِهِ إِحدَى قائِمَتَـيْهِ ، و تَثبُتَ الأُخرَى ، فَتَرجِعَا حتَّى تَثْبُـتا جَمِيعاً.» (خطبه 100 نهج البلاغه)


او (پيامبر) پرچم حق را برافراشت و در ميان ما به يادگار گذارد; آن کس که از زير سايه اين پرچم پاى پيش نهد از شريعت اسلام خارج گردد; و آن کس که از پيرويش سر باز زند به هلاکت رسد و سرانجام کسيکه زير سايه اين پرچم به پيش رود راه سعادت پيموده و به آن دست يابد.
پرچمدار اين پرچم با شکيبائى و آرامش سخن گويد; و با کندى و تأنى در اجراى کارها بپا خيزد; امّا چون بپا خواست بسى شتاب کند تا به پيروزى نهائى رسد; پس آنگاه که سر در گرو فرمانش نهاديد و با سرانگشت به سويش اشاره کرديد ، دوران او سپرى شده و مرگش فرارسد.
از آن پس ناگزير مدتى که مشيت الهى اقتضا کند در انتظار به سر بريد. آن گاه خداوند شخصيتى را برانگيزد تا شما vh جمع کند و پراکندگى شما را سر و سامان بخشد. پس به کسي که  رو نکرده دل مبنديد و از آن که رو گردانده نااميد مشويد.

امام زما

ادامه مطلب

رفتار امام زمان (عج) با مخالفین دین!!!

کــرامــات ظـهور ولی الـعصر(عج)

روش مقابله و مبارزه امام زمان (عج) با مخالفین دین و معاندین، چگونه خواهد بود؟

 رفتار امام زمان (عج) با مخالفین دین!!!

مطالعه تاریخ بشری بخوبی این واقعیت را روشن می کند که برخی از موانع راه رشد و تکامل انسان، جز با اعمال قدرت از سر راه برداشته نمی شود و تعالیم اخلاقی و اصول تربیتی هر چند تأثیرهای ژرف و گسترده داشته است، لیکن این تاثیرها در عموم از افراد حق پذیر انسانی بوده است و در طبقه سلطه طلب و دنیا دار و استعمارگر که منابع قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی بشری را در اختیار داشته و دارند، یا هیچ تاثیری نداشته یا تاثیری تحول آفرین و دگرگون ساز نداشته است و برای تربیت و یا برداشتن آنان باید از راه دیگری وارد شد.

شکلک های محدثه

ادامه مطلب

لیلة الرغائب و آرزوی ظهور

دلـنـوشــتـه مـنـاســبت هـــا مـــسـجـد جــمکــران ظـهور ولی الـعصر(عج)

لیلة الرغائب و آرزوی ظهور

اولین شب جمعه ماه رجب "لیلة الرغائب" یا شب آرزوها نام دارد...می گویند هرکسی پنجشبه اول ماه رجب را روزه داری کند و سپس شامگاهان با خدا رازونیاز نماید،حضرت حقتعالی آرزویش را برآورده می سازد.  

مرحوم حاج شیخ عباس قمی رحمة الله علیه در مورد "لیلة الرغائب" در کتاب مفاتیح الجنان اعمالی را نوشته است از جمله روزه پنجشنبه اول ماه را و سپس یک نماز با فضیلت که شامگاهان مابین مغرب و عشاء خوانده می شود.  

عزیزان! بیائید تا همه با هم تمامی آرزوهای خود را در آرزوی ظهور حضرت مهدی(ع)خلاصه کنیم و امسال در این شب خجسته ظهور حضرتش را یگانه آرزوی خویش قراردهیم چراکه اگر به مرحمت و لطف الهی این آرزوی جمعی ما برآورده گردد،انشاالله در سایه دولت آسمانی آن حضرت جمیع آرزوهای همه ما محقق خواهند شد.

پس اگر ظهور حضرتش را عاجلاً و به زودی زود می خواهیم و خدمتگزاری در دولت جهانی او را در همین ایام آرزو داریم،شاید آرزوی ظهور آن حضرت در این شب آرزوها  آخرین فرصت باشد.

اگرچه رویم خجل از دیدن روی توست
با این وجود آرزویم آرزوی ظهور توست

ادامه مطلب

get kod tools